Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2017

BEAM SPLITTER πειραματισμοί με φωνή και τρομπόνι

Η Corvo Records είναι μια μικρή γερμανική εταιρεία από το Βερολίνο, η ο οποία ειδικεύεται στην πειραματική μουσική. Στο label ηχογραφεί και μια Ελληνίδα, η κορνίστρια Έλενα Κακαλιάγκου (η οποία προσφάτως κυκλοφόρησε εκεί ένα LP), αλλά εμείς, εδώ, τώρα, δεν θ’ ασχοληθούμε με το άλμπουμ της Κακαλιάγκου. Θα γράψουμε κάποια λόγια για το άλμπουμ των Beam Splitter “Rough Tongue”, τους οποίους αποτελούν η κινεζο-αμερικάνα βοκαλίστρια Audrey Chen και ο νορβηγός τρομπονίστας Henrik Munkeby Nørstebø. Το ντούο δημιουργήθηκε πριν δυο χρόνια και εδώ το παρακολουθούμε σε ζωντανές εγγραφές του από το 2016 σε Βιέννη, Λιουμπλιάνα και Βερολίνο.
Οι μουσικοί δεν είναι τυχαίοι – ιδίως η Chen, που έχει ηχογραφήσει με τον ιταλό σαξοφωνίστα Gianni Gebbia, τον αμερικανό τρομπετίστα Nate Wooley, τον βρετανό βοκαλίστα Phil Minton, τον πειραματιστή Dylan Nyoukis κ.ά., ενώ και τον Nørstebø τον συναντάμε εσχάτως σε εγγραφές με διάφορους experimental σχηματισμούς (As Deafness Increases, Lana Trio, Skadedyr κ.ά.).
Το άκουσμα, δεν χρειάζεται να το πούμε, είναι εντελώς παράξενο και ιδιότροπο – είτε αναφερόμαστε στην πρώτη πλευρά τού κατακόκκινου βινυλίου με τα δέκα μικρής διάρκειας tracks, είτε στη δεύτερη πλευρά με το 22λεπτο “Sweet nothings”.
Η Chen βοκαλίζει παράγοντας διπλοφωνίες (σπανιότερα), τραγουδώντας με το λάρυγγα, στριγγλίζοντας, κάνοντας λεκτικά παιγνίδια με τη γλώσσα και γενικώς διαλύοντας τη φωνή της και διοχετεύοντάς την σε… ανεξερεύνητες ή, εν πάση περιπτώσει, σε λιγότερο ερευνημένες περιοχές. Ταυτοχρόνως, ο Nørstebø συνοδεύει παράγοντας το ίδιο ασυνήθιστους ήχους με το τρομπόνι του – βασικά χρησιμοποιώντας τεχνικές multiphonics. Συνήθως ακούγεται πίσω από τη φωνή, προτείνοντας ήχους που μπορεί να μοιάζουν στηρικτικοί ως προς το τελικό αποτέλεσμα, αν και στην πράξη το υποσκάπτουν συνεχώς, δίνοντάς του μιαν ακαθόριστη εξέλιξη. Φυσικά, τα πάντα που ακούγονται εδώ αφορούν σε ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς, με τις ζωντανές ηχογραφήσεις να αποτυπώνουν, όσο πιστότερα γίνεται, τις διαθέσεις της στιγμής.
Όχι ένα άκουσμα για τον κάθε έναν, κάθε ώρα και στιγμή, αλλά σίγουρα μια δυνατή περίπτωση εξερεύνησης ορισμένων επικοινωνιακών ακροτάτων.
Επαφή: www.corvorecords.de

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου