Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2016

ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΑΘΑΣ μια παράξενη ιστορία πίσω από ένα θρυλικό τραγούδι του Ζαμπέτα, που συνδέεται με τον Νίκο Σπάνια, τον Κώστα Ταχτσή κ.ά.

Το μοναδικό βινύλιο του Γιώργου Ζαμπέτα που έχω στη δισκοθήκη μου είναι το LP «Περιπέτειες» [Olympic] από το 1972. Μπορεί να έχω και μερικά CD από περιοδικά κι εφημερίδες –αν δεν τα έχω πετάξει εν τω μεταξύ ή αν δεν τα χάρισα– ανάμεσα στα οποία, εξ όσων θυμάμαι, κι ένα σχετικό από το πάλαι ποτέ «Δίφωνο».
Θεοδόσης Άθας
Γενικά, τον Ζαμπέτα τον εκτιμώ σαν δημιουργό λαϊκών τραγουδιών όπως τον εκτιμά όλος ο κόσμος. Έχει γράψει κάμποσα αθάνατα τραγούδια, ενώ ήταν σπουδαίος μελωδιστής, οργανοπαίκτης και βεβαίως… τρελός εισαγωγέας. Οι εισαγωγές του εννοώ ήταν/είναι αχτύπητες. Ακόμη και ο δύστροπος Άκης Πάνου, που δεν έλεγε εύκολα καλή κουβέντα για άλλους, έμενε με ανοιχτό το στόμα μπροστά στις διπλοπενιές του. Ένα από τα ωραιότερα και πιο παράξενα τραγούδια του Ζαμπέτα που έτυχε ποτέ ν’ ακούσω (εγώ κι όλος ο κόσμος) είναι «Ο Τζακ» ή “Jack” ή «Τζακ Ο’ Χάρα».
Το συγκεκριμένο άσμα, που ακούγεται στις «Περιπέτειες» (ένα άλμπουμ με τραγούδια του Ζαμπέτα, τα οποία απέδιδαν ο ίδιος και η Βίκυ Μοσχολιού), είναι μια ζαμπετο-μπλουζο-καντάδα που ξεχωρίζει κυρίως λόγω στίχων – εμένα, δηλαδή, οι στίχοι με παραξένευσαν όταν άκουσα για πρώτη φορά, μικρός, το τραγούδι στα ραδιόφωνα.
Ποιος ήταν δηλαδή εκείνος που έγραφε… 

«Μια νύχτα χιόνισε πάρα πολύ
και βγήκαν οι γειτόνοι
για να φτυαρίσουν το πρωί
και βρήκαν μεσ’ στο χιόνι
της γειτονιάς το φρόκαλο
τον Τζακ Ο’ Χάρα κόκαλο»;

Η συνέχεια εδώ…

11 σχόλια:

  1. Τα συχαρίκια μου για το ωραίο κείμενο, αλλά και για την έρευνα που υπάρχει από πίσω, μαζί με τα ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!

    spatholouro

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τελικά το βιβλίο της Καρατζαφέρη που αναφέρεται και στον Άθα το έχετε βρει; Αν όχι, βρήκα ένα δεύτερο αντίτυπο (Λίγο ταλαιπωρημένο). Μπορώ να σας το δώσω (εννοείται χωρίς χρήματα). Να είστε καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι δεν το έχω βρει. Και μ' ενδιαφέρει. Και με χρήματα.
      Μπορείτε να το στείλετε εδώ...

      Φώντας Τρούσας / Δισκορυχείον,
      Post Restant Πλατεία Καισαριανής,
      16102 ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ

      και να βάλω τα χρήματα σ' ένα λογαριασμό σας.

      Ευχαριστώ πολύ ούτως ή άλλως!

      Διαγραφή
    2. Οκ Σωτήρη, όπως θες.
      Περνάω εγώ από το βιβλιοπωλείο την άλλη βδομάδα και το ζητάω.

      Χίλια ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  3. Παρακαλώ. Να είστε καλά.Θα σας ενημερώσω, όταν το αφήσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σ' ευχαριστώ πολύ Σωτήρη!
    Θα περάσω μάλλον αύριο.
    Θα τα ξαναπούμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απαντήσεις
    1. Σωτήρη, πέρασα και τα πήρα τα βιβλία.
      Για άλλη μια φορά σ' ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  6. Παρακαλώ. Να είστε καλά. Εύχομαι να τα βρείτε ενδιαφέροντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή